کنیا هم قرارداد نفتی با ایران را لغو کرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 60305
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




ادامه بازتاب های رزمایش پیامبر اعظم- 7، افزایش فشارهای آمریکا بر مبادلات فناوری با ایران، احتمال پیگیری حقوقی موضوع تحریم های نفتی از سوی ایران، لغو قرارداد خرید نفت کنیا از ایران و تماس تلفنی محمود احمدی نژاد با محمد مرسی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران.

ادامه بازتاب های رزمایش پیامبر اعظم- 7، افزایش فشارهای آمریکا بر مبادلات فناوری با ایران، احتمال پیگیری حقوقی موضوع تحریم های نفتی از سوی ایران، لغو قرارداد خرید نفت کنیا از ایران و تماس تلفنی محمود احمدی نژاد با محمد مرسی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران.


 
 بازتاب های رزمایش موشکی «پیامیر اعظم- 7» همچنان به شکل های مختلف ادامه دارد. آنچه طی 24 ساعت گذشته در این زمینه مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته، اظهارات سردار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران درباره توان موشکی ایران است. سردار حاجی زاده با اشاره به وجود 35 پایگاه آمریکا در اطراف ایران، تمامی این پایگاه ها را در تیررس ایران دانسته و گفته در صورت حمله احتمالی آمریکا، ایران در  اولین دقایق پس از آن، می تواند کلیه این پایگاه ها را نابود کند. 

 
«راشا تودی» ضمن بازتاب سخنان سردار حاجی زاده، به افزایش تنش ها میان ایران و غرب طی هفته اخیر، به ویژه آغاز تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و تهدید ایران به بستن تنگه هرمز اشاره کرده است. «تایمز هند»، «عرب نیوز»، «آساهی شیمبون» و «تودی زمان» نیز از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که صبح امروز این خبر را منتشر کرده اند.

 
خبرگزاری «رویترز» از تصمیم آمریکا برای بازرسی از یک نهاد وابسته به سازمان ملل، به اتهام ارتباط با ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، این تصمیم پس از آن اتخاذ می شود که مشخص شد «سازمان جهانی مالکیت فکری»، برخی تجهیزات مربوط به فناوری های اطلاعاتی را در اختیار ایران گذاشته است. آمریکا مدعی شده تحریم های سال 2008 علیه ایران، فروش برخی تجهیزات را به این کشور ممنوع کرده و سازمان مذکور نباید به ارتباطات خود با ایران ادامه دهد.

 
روزنامه «هندوستان تایمز» نیز با اشاره به موضوع تحریم های نفتی علیه ایران، از احتمال پیگیری حقوقی موضوع از سوی ایران خبر داده است. این روزنامه به اظهارات «محمد نهاوندیان»، رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران استناد کرده که گفته بود ایران گام هایی حقوقی و قانونی علیه تحریم نفتی اروپا برمی دارد. 

 
اما از سوی دیگر، روزنامه «نیویورک تایمز» مدعی شده بر اثر تحریم های اتحادیه اروپا، برخی کشتی های نفتکش ایرانی بر روی آب های خلیج فارس سرگردان مانده اند. این روزنامه می نویسد، طی هفته های گذشته یکی از کشتی های نفتکش ایرانی به نام «آستانه» که برای فرار از تحریم ها نام خود را به «نپتون» تغییر داده و به عنوان یکی از ذخایر شناور نفت ایران عمل می کند، به طور بی هدف بر روی آب های خلیج فارس شناور بوده، اما خریداری برای نفت آن پیدا نمی شده است.

 
در همین رابطه، روزنامه «واشنگتن تایمز» نیز از لغو قرارداد خرید نفت کنیا از ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ایالات متحده به کنیا هشدار داد در صورت ادامه پایبندی به این قرارداد، این کشور را مورد تحریم قرار خواهد داد. البته وزیر انرژی کنیا اعلام کرده قراردادی در میان نبوده و فقط یک یادداشت تفاهم میان دو طرف به امضا رسیده بود که به سبب تحریم های بین المللی علیه ایران، کنیا از آن صرف نظر کرده است.

 
در نهایت، روزنامه های اسرائیلی «جروزالم پست» و «تایمز اسرائیل» خبر تماس تلفنی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران با محمد مرسی، رئیس جمهور جدید مصر را بازتاب داده اند. احمدی نژاد در گفت و گوی تلفنی با مرسی، ضمن تبریک به وی بابت انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور، از وی برای شرکت در نشست جنبش عدم تعهد که ماه آینده در تهران برگزار می شود، دعوت کرده است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : Hadi